Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHemsidanLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 09, 2014 12:11 am

Tänkte det var dags att liva upp här lite! Trots allt skall trollskogen dras igång rätt snart, när vi har gjort sommaruppdateringen.

Jag kommer börja pyssla med klubben efter den tolfte, och på "heltid" när juni är slut (fast jag hoppas hinna en del innan dess med).
I skrivande stund vet jag inte när vi kommer öppna klubben igen, men fram tills dess åldras inga fän.

De saker som vi skall fixa under sommaruppdateringen är:

- Egenskaper hos fän
- Nya tävlingar (labyrintliknande)
- Inflyttning till forumet (det här forumet alltså!)

Tanken var att jag skulle skriva ett program i java som kunde avgöra den nya typen tävlingar (där även egenskaperna ska spela roll). Det är därför sommaruppdateringen har blivit så 'stor'; det kräver en del tid bakom kulisserna.

Saker som kommer i samband med sommaruppdateringen (alltså, kan vänta till efter vi öppnat klubben igen)

- Hemsida med information
- Nya bilder till djuren

Jag tänkte att jag kunde skriva i denna tråd fortlöpande hur det artar sig, så kan de som vill hålla koll på läget!


Senast ändrad av GrönaSpindeln den mån jun 16, 2014 5:25 pm, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan Gå ner
vassilia
Ett Frö
vassilia


Antal inlägg : 15

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimetis jun 10, 2014 5:01 pm

oh uppdatering Very Happy längta längta Smile
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimelör jun 14, 2014 2:14 pm

Nu har jag städat och grejer, så nu ska jag och smurvel arbeta ut detaljer Very Happy
Vi vet redan vilka egenskaper vi ska ha, men det är mycket andra små grejer som måste bestämmas.

ps: djur.nu verkar ligga nere, så jag hoppas folk gick med på det här forumet i tid??? om det inte livar upp sig igen har vi inget sätt att kontakta dem som inte är med redan.
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimelör jun 14, 2014 4:34 pm

Vi hade visst slarvat bort lösenordet till admin Embarassed 
Men forumfolket som håller i vårat forum var snälla och hjälpte oss, så det är fixat!
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimelör jun 14, 2014 7:19 pm

Sådär, nu är skelettet till forumet klart! Gå gärna runt och bekanta er med allt det nya Smile
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 16, 2014 4:10 pm

Nu har jag fört över ALL information från djur.nu hit!  flower  flower  flower 
(dvs slädracet, hemliga helgas rådgivningstråd, skattkammaren och smyckeskrinet)
Till överst på sidan Gå ner
Wolfy
Ett Frö
Wolfy


Antal inlägg : 7

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 16, 2014 4:13 pm

Haha, he så kul när man sitter här och ser lite rörelser medan ni håller på Smile
"oj, nu blev det en glad gubbe!  cyclops "

Det börjar likna något! Kommer nog bli hur bra som helst sen när ni är klara! (y)
Till överst på sidan Gå ner
Smurvelmurvelsmurfen
En Smurvelmurvelsmurf
Smurvelmurvelsmurfen


Antal inlägg : 43

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 16, 2014 4:17 pm

Vi hoppas på det! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 16, 2014 4:31 pm

Spana in Skattkammaren och Smyckeskrinet, de är helt klara nu Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 16, 2014 10:04 pm

Nu håller jag på med labyrint-koden, det går helt okej. Applicerar konsekvenserna av personlighet. Jag kan berätta att "hitta sämsta stat och dra bort ett; om det är två lika dåliga dra bort en halv från varje; om det är tre lika dåliga dra bort en tredjedel från varje" blir sjukt långt och tradigt när man ska förklara det för en dator....
Alla andra personlighetsegenskaper är typ tre rader, men de som berör bästa/sämsta stat är helt NEPP FEMTIO RADER MOAHAHAHAHAHAHA.

ps stat = sinnen, lydnad, atletisk, magi i min kod, det kanske ni inte visste men nu vet ni det
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimemån jun 23, 2014 6:59 am

Vi har lagt till en ny personlighetsegenskap (blyg) och skrotat en annan (trögtänkt). Förutom de uppdateringarna är personligheterna färdigskrivna i koden Smile
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimetis jun 24, 2014 8:38 pm

Nu är koden klar Very Happy
Nu ska vi göra:

- En fil med alla fän och deras egenskaper (koden behöver den)
- Nya mallar där egenskaperna får plats
- Uppdatera fäbilderna till de nya mallarna (så man kan se egenskaperna på fänas bilder)
- Gå igenom träningsfrågorna och skriva färdigt för fölen
- Uppdatera pensioneringsdatum
- Skriva information på hemsidan
- Ummm.... Göra nya fän och adoptera ut och öppna allt???? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimeons jun 25, 2014 8:37 am

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Test

vi möblerar om i mallarna!
ps: jag är djupt besviken över att ingen har döpt sitt fä till Viola-Linnea än  Sad
(alla fän på våra mallar har hetat så sen vi startade klubben pga följande diskussion;
"mmm, så här kan vi ha det, men fäna kan inte heta så långt"
"får Viola-Linnea plats?"
"jo...?"
"JAMEN DÅSÅ!!")
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimeons jun 25, 2014 6:19 pm

GrönaSpindeln skrev:

- Nya mallar där egenskaperna får plats

Klart!
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimeons jun 25, 2014 8:25 pm

GrönaSpindeln skrev:

- En fil med alla fän och deras egenskaper (koden behöver den)

Klart! Fattas personlighet på de fän som inte fått personlighet dock Sad
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimetor jun 26, 2014 10:34 am

GrönaSpindeln skrev:

- Uppdatera fäbilderna till de nya mallarna (så man kan se egenskaperna på fänas bilder)

Klart! (iallafall för de som har personlighet).

Då är det bara kvar:

- Skriva information på hemsidan
- Gå igenom träningsfrågorna och skriva färdigt för fölen
- Uppdatera pensioneringsdatum & fäförteckningen
- Starta Labyrinten, göra nya adoptionsfän, öppna allt! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
GrönaSpindeln
En Grön Spindel
GrönaSpindeln


Antal inlägg : 61

[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitimetor jun 26, 2014 6:15 pm

GrönaSpindeln skrev:
- Skriva information på hemsidan

Klart! (iallafall för närvarande).
Det saknas snygga bilder och en del text kan nog utökas, men allt viktigt står med.

Då är det bara kvar:

- Gå igenom träningsfrågorna och skriva färdigt för fölen
- Uppdatera pensioneringsdatum & fäförteckningen
- Starta Labyrinten, göra nya adoptionsfän, öppna allt! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Empty
InläggRubrik: Sv: [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen   [INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
[INFO] - Sommaruppdateringen i trollskogen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» [INFO] - Om Trollskogen
» [INFO] - Fänytt
» [INFO] - Frågetråden

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt-
Hoppa till: